اثر-ژلوفن-چند-ساعت-در-بدن-می-ماند؟

اثر ژلوفن چند ساعت در بدن می ماند؟

یکی از اولین، مهم ترین روش ها، راه حل ها و متد هایی که به طور گسترده در بین جامعه پزشکی و بیماران مبتلا به بسیاری از بیماری ها شناخته شده، تشخیص داده شده، قابل درمان، قابل کنترل و پیشگیری و… در کنترل، پیشگیری و درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد بهره مندی از روند بهبود و کنترل به وسیله دارو ها است و البته باید این روند بهبود تحت نظر پزشک و متخصص داروهایی قرار داشته باشد.

انواع مختلف بیماری ها نیز در این مورد غیر معمول نیستند و در سال های اخیر با پیشرفت، رشد و گسترش جامعه پزشکی، علوم پزشکی، انجام مطالعات متعدد و پژوهشات مختلف در تمامی زمینه های پزشکی توسط متخصصان و دست اندرکاران پژوهشگر پزشکی، بسیاری از دارو ها و روش های کنترلی، پیشگیری و درمانی وجود دارد در سطح انبوه و وسیع  تولید و عرضه شده اند که عرضه، تولید، کشف و یا اختراع بسیاری از دارو های مسکن نیز از این مسئله مستثنی نیستند.

بنابراین باید در نظر داشت که خانواده ها و افراد مبتلا به بیماری های مراقبتی مانند انواع درد ها در اثر آسیب دیدگی ها از توجه و انجام تعداد زیادی مراقبت ها اعم از شناخت انواع دارو ها، دوزها، مراحل و فاز های مختلف بیماری ابتلا یافته، عوارض جانبی آسیب زا، انواع آسیب های جسمی، روحی و روانی اطلاع داشته باشند.

به همین دلیل، زمانی که شما و اعضای خانواده و دوستانتان از انواع درد آور رنج می برید، ابتدا باید معاینات منظمی را با پزشک و درمانگر خود انجام دهید تا بهترین، مفیدترین و دقیق ترین روش های پیشگیری، کنترل و درمان و حتی یکی از رایج ترین راه ها که استفاده از مسکن ها است را برای بهبود خود دریافت و انجام دهید.

مطلب مرتبط:

آیا ژلوفن اعتیاد آور است ؟

مسکن-ها-از-رایج-ترین-روش-های-درمان

مسکن ها از رایج ترین روش های درمان

امروزه به دلیل پیشرفت و رشد بسیاری از جنبه های علمی مانند تکنولوژی در تشخیص و درمان، انواع زمینه های پزشکی و تخصصی، طراحی، ساخت و توزیع انواع دارو ها مانند مسکن ها، کنترل کننده ها و درمان کننده ها و… راه های بسیار زیادی برای مقابله، کنترل و درمان تعداد زیادی از اختلال ها، بیماری ها و انواع آنها یافت شده و امروزه از مصارف بسیاری در بین مبتلایان و تجویز از سوی پزشکان، محققان و متخصصان فعال در این زمینه دارا بوده است.

یکی از اصلی تری، شاخص ترین راه ها، روش ها و شیوه های رایج و پر کاربرد در بین جوامع پزشکی و بیماران مبتلا به انواع بیماری ها در تسکین، کنترل، مقابله و درمان انواع بیماری های شناخته شده و تشخیص داده شده بهره مندی و استفاده اصولی و منظم و البته زیر نظر پزشک معالج و متخصص از دارو ها است که توانایی تغیر روند جریان زندگی و ایجاد احساس راحتی و آرامش را دارا هستند.

هر فردی در طول زندگی تحت برخی شرایط از برخی درد های ناحیه ای در اندام های داخلی و یا اندام های جانبی خود برخوردار می شود که در این هنگام برای تسکین درد های خود از دارو های تسکین دهنده و یا همان مسکن استفاده می شود که یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین دارو های مسکن در تمامی جوامع داروی ژلوفن و دارو های خانواده فن است که در ادامه مطلب به همراه روانکده به بررسی تمامی جوانب و نکات مهم در مصرف ژلوفن می پردازیم.

لیست دارو های مثبت کننده تست اعتیاد

ژلوفن چیست؟

لازم به ذکر است که این دارو در کاهش تورم بدن بسیار موثر است. در واقع در هنگام درد، یک واسطه شیمیایی به نام پروستات گالاندین در مغز تولید می شود.

به طور کلی، پروستا گالاندین ماده ای است که در پاسخ به بیماری یا آسیب، التهاب و اختلالات خونی در بدن تولید می شود. در عین حال، ژلوفن فعالیت این واسطه های شیمیایی را به کمترین میزان کاهش می دهد و همچنین باعث کاهش درد می شود.

پر مصرف ترین دارو های ضد افسردگی در آمریکا

موارد-مصرف-ژلوفن

موارد مصرف ژلوفن

همانطور که اشاره شد؛ ژلوفن نوعی مسکن است که در بیشتر موارد برای کاهش التهاب و درد استفاده می شود که این دارو به صورت ژله ای و به رنگ قرمز است.

تاثیر انجام کارهای هنری روی سلامتی روانی انسان بیشتر بخوانید: تاثیر انجام کارهای هنری روی سلامتی روانی انسان

این مسکن برای تسکین درد در شرایطی مانند دندان درد، درد عضلانی، درد قاعدگی، درمان روماتیسم در مفاصل و استخوان ها و همچنین دردهای ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا کاربرد دارد.

مطلب مرتبط:

آیا داروی ویاگرا اعتیاد آور است ؟

موارد منع در مصرف یا احتیاط در مصرف ژلوفن

به طور کلی، شما نباید برای مدت طولانی از مسکن استفاده کنید. زیرا این نوع داروها می توانند بر روی کبد اثر منفی بگذارند و به سلامت اندام ها و اعضای مرتبط با تصفیه خون آسیب بزنند.

در رابطه با مصرف ژلوفن برای تسکین درد، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند سوء هاضمه، آسم، افراد مبتلا به بیماری های قلبی، بیماری های عروقی، فشار خون بالا قبل از مصرف این مسکن لازم است با پزشک مشورت کنید.

خطرناک ترین دارو های اعصاب و روان

عوارضات جانبی مصرف داروی ژلوفن

لطفا توجه داشته باشید که این دارو مانند همه داروها دارای عوارض جانبی است. به طور کلی عوارض جانبی بخشی از ماهیت دارو است که به هیچ وجه نمی توان آن را از دارو جدا کرد.

عوارض داروی ژلوفن را می توان به دو گروه ضعیف و قوی تقسیم کرد. از عوارض این دارو می توان به درد های شکمی مانند استفراغ و تهوع و همچنین اسهال اشاره کرد. به طور کلی پس از مصرف مکرر این دارو، این عوارض کاهش می یابد.

عوارض جانبی ژلوفن شامل کبودی، سردرد شدید، لرزش بدن، اختلالات بینایی، تغییر رنگ مدفوع، تنگی نفس، افزایش وزن و عفونت گوش است. در واقع این عوارض هشداری است که بدن نسبت به این دارو بسیار حساس است و باید فورا مصرف آن را قطع کرد.

مطلب مرتبط:

آیا داروی ولبان اعتیاد آور است ؟

اثر ژلوفن چند ساعت در بدن می ماند؟

در جواب این سوال باید بگوئیم که طبق مطالعات، پژوهشات و تحقیقات گسترده انجام شده از سوی بسیاری از محققان و متخصصان دارو شناسی و دارو سازی به دلیل اینکه داروی مسکن ژلوفن اثر گذاری سریعی نسبت به سایر دارو های هم خانواده خود مانند پروفن دارد با اثر گذاری بلافاصله و سریع درد های مورد نظر را تسکین داده و طبق مدت زمان کوتاه 4 الی 6 ساعته اثر این دارو از بدن خارج شده و دیگر اثر گذاری بر روی موضع درد ندارد.

لیست کامل دارو های اعصاب و روان

کلام آخر

در مطال بالا به همراه روانکده به بررسی موضوعاتی همه جانبه از داروی ژلوفن پرداخته و تمامی جوانب، نکات و توصیه های مربوطه در مورد مصرف و منع مصرف داروی مسکن ژلوفن را بررسی کردیم.

3.5/5 - (17 امتیاز)